جدیدترین روش تبلیغات محیطی با پنل‌های خورشیدی

آیا می‌توان از پنل‌های خورشیدی در تبلیغات محیطی استفاده کرد؟

بله؛ یکی از روش‌های نوین تبلیغات محیطی ادغام بیلبوردها با پنل‌های خورشیدی است که در این مطلب به طور کامل با آن آشنا می‌شوید.

در این روش، تبلیغ یک برند بر روی پنل‌های خورشیدی نصب می‌شود که در این حالت پنل‌ها علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود و نقش برندسازی را نیز ایفا می‌کنند.

سازمان‌ها، ارگان‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ... می‌توانند روی پنل خورشیدی که بر روی پشت‌بام نصب کرده‌اند تبلیغ برند خود را اجرا کنند و درصورت نداشتن پنل خورشیدی می‌توانند تبلیغ خود را به کارخانه یا شرکت دیگری که پنل دارند بسپارند.

مهم ترین مزیت تبلیغات محیطی بر روی پنل خورشیدی این است که در عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای نام برند دیده می‌شود.

جهت اجرای این تبلیغ بر روی پنل‌‌ها از SolarSkins استفاده می‌شود که پوسته‌ای است که امکان چاپ تصویر دارد و می‌توان محتوای تبلیغ چه متن و چه تصویر را برروی آن درج کرد همچنین مانند یک محافظ عمل می‌کند که در جلوگیری از آسیب دیدن پنل خورشیدی موثر است.

بیشتر بخوانید: تبلیغات محیطی چیست؟

این روش بر زیبایی سازه نیز تاثیر می‌گذارد و شما دیگر فقط یک پنل خورشیدی ساده مشکی یا آبی ندارید.

پوسته SolarSkins به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که به عملکرد پنل‌های خورشیدی خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

مخترع این روش تبلیغاتی Sistine Solar که با استفاده از فرآیندی مشابه وینیل سوراخ‌دار، تصاویر را روی صدها نقطه کوچک چاپ می‌کند که به نور خورشید اجازه می‌دهد از بین آن‌ها عبور کند. 

مارلین تاونز، استاد بازاریابی در دانشگاه جورج تاون، بر این باور است که ترکیب بهره‌وری از انرژی و تبلیغات بسیار نوین است و یک تکامل در عرصه تبلیغات محسوب می‌شود.

Anthony Occidentale، مدیر ارشد فناوری سابق و مشاور استراتژیک فعلی Sistine Solar، گفت: «این یک فرصت جذاب برندسازی است. شما می‌توانید آن را روی یک سقف شیبدار طراحی کنید، که واقعا عالی است و می‌توانید از تصاویر ماهواره‌ای، نام تجاری خود را بر روی پنل خورشیدی ببینید که بسیار جالب است.»

تاکنون بیش از چند شرکت در دنیا از SolarSkin به جای تابلوهای تبلیغاتی استفاده نکرده است زیرا هزینه مورد نیاز اجرای این روش تاحدودی بالا است و برای تمامی مکان‌هایی که پنل خورشیدی دارند مقدور نیست. 

اما با افزایش تقاضای انرژی پاک، فناوری خورشیدی روز به روز در حال ارزان تر شدن است که پیشبینی می‌شود بر رشد و رواج این روش تبلیغات محیطی موثر باشد.

برند Comcast (بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و رسانه‌ای چند ملیتی آمریکایی) مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی را در وسط یک حوضچه در خارج از پارک‌های اورلاندو یونیورسال در فلوریدا با نام و لوگو برند خود اجرا کرده است.

برند Kia Motors نیز لوگوی خود را بر روی پنل‌های خورشیدی دفتر مرکزی (واقع در کالیفرنیا) درج کرده است.

همانطور که گفته شد این تبلیغ محیطی قابل مشاهده نیست اما در تصاویر ماهواره‌ای (برای مثال تصاویری که می‌توانید در Google Maps) به طور واضح قابل مشاهده هستند.
 

29 , مهر, 1402 | دسته بندی: تبلیغات محیطی