سئو داخلی (On-Page SEO) چیست ؟ راهنمای کامل سئو داخلی



سئو داخلی این قدرت را دارد که بازدیدکنندگان و مشتریان جدید بیشماری را مستقیماً به سایت شما هدایت کند.
سئو سایت ها به ۳ بخش تقسیم می شود که عبارتند از
سئو داخلی (On-Page SEO) : در این مقاله به این موضوع می پردازیم.
سئو خارجی (Off-Page SEO) : فعالیت هایی مانند اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی، لینک های خارجی و ... که در خارج از سایت صورت می گیرد.
سئو فنی (Technical SEO) : به تمام عناصر و فاکتورهای سئو اشاره دارد مانند معماری داده ها، سرعت سایت، بخش های فنی سایت و ....
سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی یا سئو درون صفحه (On-Page SEO) سایت به فرآیندهای بهینه سازی اجزای داخلی سایت در بخش های مختلف فرانت اند و بک اند می گویند که منجر به افزایش رتبه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت می شود.
سئو داخلی شامل تمامی اجزای داخلی سایت مانند تگ های HTML، محتوا، عکس ها، معماری سایت و ... است.
چرا سئو داخلی مهم است؟
فاکتورهای سئو داخلی در بهینه سازی سایت ها اهمیت بسیاری دارند زیرا به کمک فاکتورهای سئو داخلی می توان نحوه ارائه محتوا و ارزشی که برای مخاطب ایجاد شده را ارزیابی کرد.
رعایت فاکتورهای سئو داخلی به بهینه سازی سایت برای مخاطب و همچنین ربات های موتور جستجو کمک می کند.
در اصل فاکتورهای سئو داخلی به شما کمک می کنند که محتوای شما برای مخاطب بهینه شود و در سئو داخلی مهم ترین چیز مخاطب است.
تمامی مواردی که در سئو داخلی وجود دارد ترفندها و تغییراتی است که به طور مستقیم توسط کاربر دیده می شود؛ مانند لینک های داخلی، تصاویر و ....
در ادامه با مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی آشنا می شوید.
فاکتورهای سئو داخلی
- محتوای با کیفیت بالا
- عنوان صفحه
- لینک های صفحه
- تیترها
- توضیحات متا
- متن جایگزین تصویر
- داده های ساختار یافته
- لینک داخلی
- طراحی ریسپانسیو
- سرعت سایت
۱- محتوای با کیفیت
قلب سئو داخلی محتوا است و به وسیله محتوا می توان به موضوع و خدمات سایت پی برد.
موتورهای جستجو به کمک محتوا سایت ها را شناسایی و رتبه بنده می کنند.
محتوای سایت ها باید کامل یونیک باشد و کپی نباشد و همچنین محتوا باید برای کاربر ارزشمند و مفید باشد.
مطالعه بیشتر : هرآنچه که باید درباره بازاریابی محتوا بدانید
۲- عنوان صفحه
عنوان صفحه یکی از مهم ترین عناصر سئو است که به مخاطبان و موتورهای جستجو می گوید که محتوای صفحه درباره چه موضوعی است.
در عنوان صفحه باید کلمه کلیدی ذکر شود و تعداد کارکترهای آن بیش از ۶۰ کارکتر نباشد.
۳- لینک های صفحه
لینک یا URL صفحات سایت باید ساده و خوانا باشد.
هنگام درج صفحات فرعی مانند محصولات، پست های وبلاگ و ... باید سلسله مراتب و نظم حفظ شود.
۴- تیترها
تیترهای صفحات با تگ های h1 تا h6 درج می شوند.
از این تگ ها جهت سازمندهی محتوا برای کاربر و کمک به موتورهای جستجو برای یافتن بهترین نتیجه استفاده می شود.
۵- توضیحات متا
توضیحات متا (Meta description) توضیح کوتاهی درباره صفحه هستند که در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شوند.
۶- متن جایگزین تصویر
درج متن جایگزین تصویر به موتورهای جستجو می گوید که عکس نشان دهنده چه موضوعی است و با توجه به متن جایگزین آن را در نتایج نشان می دهد.
۷- داده های ساختار یافته
به فرآیند علامتگذاری کد منبع سایت برای درک صحیح المان های صفحه برای موتورهای جستجو نشانهگذاری ساختاریافته یا دادههای ساختیافته می گویند.
۸- لینک داخلی
لینک دادن به سایر صفحات سایت که مهم و مرتبط هستند را لینک سازی داخلی می گویند که باعث می شود کاربر زمان بیشتری را در سایت سپری کند.
۹- طراحی ریسپانسیو
سایت باید در دستگاه های مختلف (دسکتاپ، تبلت و موبایل) به بهترین شکل و اندازه دیده شود تا استفاده از آن برای کاربر آسان باشد.
۱۰- سرعت سایت
سرعت بارگذاری سایت باید کمتر از ۲ ثانیه باشد و اگر این زمان طولانی شود کاربر را خسته می کند و از سایت خارج می شود.